CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, November 5, 2009

Perkembangan terkini

Alhamdulillah terima kasih Allah, terima kasih.
Dapat jugak aku upload beberapa gambar untuk share dgn saudara2 diluar. int. tgh slow ni..

Di bawah ni pokok nenas yang aku beli dari seorg indon pd bln 9 lepas. Waktu tu umur pokok ni baru 4 bln. Minggu ni inshaAllah akan sembur hormon buah (Ethrel). Indon tu sgt2 perlukan duit utk p haji. Jadi byk tanaman dia di sini dijual kepada rakan2 mereka dan org tempatan. Indon itu pada pemerhatian aku adalah jutawan. Dia mmg dah lama di sini dan hasil dia mmg dah byk...
Dgr crita dr rakan2 indon yg lain dia dah byk buatkan rumah utk sanak saudara di indon sana. Tgk lah indon di sini berjaya. ini cuma satu contoh. tapi byk rakan2 kita diluar sebuk kata takde keje dan lebih suka kerja operator kilang... bukan niat aku nak rendah-rendahkan kerja seorg operator kilang, tp tu hakikat ramai org melayu yg lebih suka makan gaji. Ya Allah Kau jadikanlah aku antara tangan2 yg di atas. Aku rela ya Allah utk jd org2 yg tangan di atas.

yg di bawah ni pandangan dr sblh blakang kebun. Jumlah pokok lebih kurang 15k. tapi ini aku kongsi dgn empem (budak kg aku). Empem ni tgh semangat utk mengembangkan proj nenas. Aku sikit2 je..

Yg bwh ni plak nenas blakang rumah family aku. Dah berputik dah. InshaAllah sebelum raya cina nnt akn tuai.


Yg ni plak nenas josa juga blakang umah family. tak la byk lebih kurang 3000 pokok.

0 comments: