CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, November 5, 2009

Perkembangan nenas di beteng

Ya Allah inilah yg aku termampu ya Allah... ake redho ya Allah. terima kasih Allah terima kasih.
Inilah keadaan nenas di beteng. Agak kurang terjaga dek krn indon yg biasa aku upahkan dah lari buat kerja lain... Dr itu proses membaja nya telah terlewat dan akibatnya pokok tak brp menjadi. Walaupun ianya siap ditanam bulan jan lps tp hingga skrg masih belum boleh utk dihormonkan sbb pokok masih kecil. Cuma sedikit josa yg telah dihormon tapi malangnya btg putik nenas tu plak pecah2 dah... indon skrg yg aku upah tak buat kerja spt yg aku minta. sepatutnya apabila putik nenas telah mulai keluar, ia perlu disembur hormon planofix atau guna capsule/pil nenas yg dicampurkan dgn air. Tapi tak pe, itu asam garam bila buat kerja di upahkan org. he he... aku dah la mmg tak berkesempatan. Ye la duk jauh konon..
Keadaankebun pun agak semak. Harapan aku moris yg ada tu boleh mngeluarkan hasil bg menampung kos yg telah dikeluarkan. Ya Allah tambahilah lagi rezeki utk ku, dan jadikanlah rezeki yg Ka u berikan nnt bermanfaat untk agamaMu, dan keluarga ku.. terima kasih Allah.


0 comments: