CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, January 9, 2009

Projek Serai (pt bengkok)

Assalamu'alaikum sahabat sekalian,
Di sini aku cuma nak kongsi beberapa gambar untuk memulakan projek serai aku. Walaupun pada post sebelum ini aku ada nyatakan projek serai aku yang pertama akan aku buat di area pt besar bagan, tapi atas beberapa faktor yang telah aku ambil dan rakan sekampung aku yang pada mulanya bersetuju untuk handle projek tu bila dah start kurang menunjukkan minat untuk meneruskannya, jadi aku KIV dulu projek di sana.
Akan tetapi serai aku tetap teruskan jugak dan kali ni aku buat di pt raja shj. Jadi mudah untuk aku monitor projek ini sbb dekat dgn tempat kerja aku.
Projek ini aku buat di pt bengkok dgn keluasan ><1.5 ekar shj sbg permulaan. Untuk projek ini aku tidak keseorangan... aku buat dgn partner aku Peserai. Hah... nickname pun dah serai tu yg aku suka tu... Sebenarnya dia berasal dari Peserai Batu Pahat. Dia juga adalah rakan se department. Dia ni mmg OK org nya... Satu lagi kebun yang aku buat ni sebenarnya member kita orang punya dia sambung belajar di Jepun (PhD). Aku respect gila kat dia ni sbb kebun dia emm... byk la jgk. Peserai yg deal ngan dia tapi tak tahu lagi status dia macamana ssb dia kata nak bincang dulu (mbe apa kebaikan yg dia dapat), tapi bila Si Peserai kata, member yg kat Jepun tu kata OK je (belum bincang lanjut lagi) kita orang dah belasah kebun tu.... HAh! HAh! Hah!.... lihat je la gambo kat bawah ni..... (Member di Jepun jgn risau.... enta tetap akan dapat kebaikannya). Gambar ketika pertama kali melawat kebun.

1 minggu kemudian. Teng teng teng... (dah clear dah...)


Kolam ni dibina bagi memudahkan kerja2 meracun dan menyiram nnt

Sahabat nak tahu tak? Kebun ni ada penghuni ISTIMEWA. Cuba lihat gambar di bawah.... Kejap lagi bila bulan penuh.... banyak la madu tu... (ye ke! aku pun tak tau bila madu dia penuh). Cuma apa yang aku harapkan, semoga usaha yang aku lakukan mendatangkan hasil yang semanis madu.... (Ya Allah berkatilah usaha kami ini dan datangkanlah hasil yang sangat hebat melalui sifat Maha PemurahMu bagi memberi peluang anak2 kami mendapat pengajian yg melayakkan mereka untuk menghapiri MU ya Allah). Ini adalah cita2 kami berdua supaya anak2 kami tidak semata-mata mendapat pendidikan sekular shj.

Ok sekian dulu......

0 comments: